متن استاتیک شماره 63 موجود نیست
  • 1402/02/06
  • - تعداد بازدید: 49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مرکز بهداشت شهدای والفجر

کارگاه آموزشی مدیریت استرس شغلی با حضور کارکنان سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز برگزار شد

در راستای اجرای طرح سند ملی سلامت روان و ارتقای سطح اگاهی کارکنان، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز کارگاه آموزشی با عنوان مدیریت استرس شغلی ویژه کارکنان از سوی این مرکز برگزار نمود.

در راستای اجرای طرح سند ملی سلامت روان و ارتقای سطح اگاهی کارکنان، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز کارگاه آموزشی با عنوان مدیریت استرس شغلی ویژه کارکنان از سوی این مرکز برگزار نمود.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر؛ «جهانتاب هادی زاده» مسوول سلامت روان،اجتماعی اعتیاد مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: به ‌منظور توانمندسازی و بالا بردن مهارت مدیریت استرس شغلی در کارکنان سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری، کارگاه آموزشی "مدیریت استرس شغلی" با تأکید بر مدیریت استرس در ارتقای سلامت روان کارکنان برگزار شد.

هادی زاده عنوان کرد: استرس شغلی را می‌توان روی هم جمع شدن عامل های استرس‌زا و وضعیت های مرتبط با شغلی دانست که اکثر افراد نسبت به استرس‌زا بودن آن اتفاق نظر دارند. همچنین استرس شغلی را می‌توان کنش متقابل بین شرایط کار و ویژگی های فردی شاغل به گونه‌ای که خواست های محیط کار بیش از آن است که فرد بتواند از عهده آنها برآید تعریف کرد.

او افزود: با توجه به این که استرس باعث ایجاد عوارض فیزیولوژیکی، عوارض روانی و عوارض رفتاری بسیاری در افراد می‌شود، افرادی که استرس زیادی را تحمل می‌کنند توجه کمتری به انجام کار خود دارند بنابراین ممکن است به خود و دیگر افراد سازمان آسیب هایی وارد کنند لذا لازم است مدیران نگران استرس شغلی در کارمندان شان باشند و با آموزش موثر کارکنان خود و مدیران با هدف شناخت بهتر عوامل به وجود آورنده استرس و مدیریت کردن بهتر آن می‌توانند از استرس های منفی و عواقب آن پیشگیری کنند.

در پایان این نشست «عاطفه صالحی» کارشناس سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت شهدای والفجر عواملی را که باعث استرس شغلی مانند عوامل فردی، مثل تضاد در نقش، ابهام در نقش، تعارض در هدف های فردی، اتفاقات غیر منتظره شخصی و مسائل اقتصادی، عوامل سازمانی، شامل ساختار سازمانی، فرآیندهای سازمانی، خط‌مشی‌های سازمانی، عوامل ارتباطی، الزامات شغلی، شرایط فیزیکی سازمان، مراحل حیات سازمان و عوامل محیطی، شامل عوامل اقتصادی، عوامل سیاسی و عوامل تکنولوژیکی را به طور کامل به فراگیران آموزش داده شد./م.اصل نژاد

  • گروه خبری : اخبار,بک آپ خبر,اخبار واحدها
  • کد خبری : 77394
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید