متن استاتیک شماره 63 موجود نیست
  • 1398/11/17
  • - تعداد بازدید: 59
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به گزارش روابط عمومی

دوره آموزشی اهمال کاری جهت کارکنان واحد خدمات دانشکده دندانپزشکی برگزار شد

واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهدای والفجر، دوره آموزشی اهمال کاری را جهت کارکنان واحد خدمات دانشکده دندانپزشکی برگزار کرد.


ه گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر؛ این دوره آموزشی در تاریخ سیزدهم بهمن ماه با حضور جمعی از کارکنان واحد خدمات در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی برگزار شد. در این دوره آموزشی خانم <<عاطفه صالحی>> کارشناس بهداشت روان بیان داشت: اهمال کاری یعنی به تأخیر انداختن کارها و به زبان خودمانی یعنی: کاری که ما باید در زمان مشخصی انجام بدهیم را پشت گوش بیاندازیم ،و به زمان دیگری موکول کنیم و ازآنجایی که تغییر کردن، کار بسیار سختی است اکثر ما انسان ها خواهان این هستیم که به رفتارهای قبلی خود ادامه دهیم اما نتایج متفاوتی بگیریم ولی باید این را بدانیم که تا هنگامی که عادتهای جدیدی در خودمان ایجادنکرده ایم و عادتهای مخربی مانند اهمال کاری را از زندگیمان بیرون نکرده ایم نباید منتظر نتایج متفاوتی باشیم.   

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما احمال کار هستید یا خیر گفت: حقیقتش این است که پاسخ به این سوال برای صد درصد انسان ها این است که آن ها اهمال کارند هرچند تعریف ها از اهمال کاری متفاوت است اما تعریف ما بسیار مشخص است، آیا شما ازهمه توانمندی های خودتان استفاده می کنید? معمولاً جواب منفی است همه ما توانمندی های بسیار زیادی داریم که از آن ها به خاطر تنبلی یا دلایل دیگر استفاده نمی کنیم بنابراین همه ما به نوعی اهمال کاریم برخی شدید هستند و باعث اعتراض دیگران و سلب اعتماد آن ها می شود و برخی نه، اتفاقاً موفقیت هایی دارند ولی می توانستند خیلی بالاتر باشند امابه خاطر اهمال کاری آن موقعیت ها را ازدست داده اند.

این کارشناس در خصوص عوامل ایجاد اهمال کاری گفت: عواملی مانند؛  تنبلی ،نداشتن برنامه، فراموشی و کمال گرایی در ایجاد این خصوصیت دخیل هستند. خیلی وقت ها ما می خواهیم آثارمان یک چیز همه چیزتمام بشود و مدام در پی بهبود آن هستیم و انتشار آن را به تعویق می اندازیم ولی این را باید بدانیم که هیچ نویسنده ای از کتاب خود راضی نبوده و هیچ فوتبالیستی نیز صد درصد  از بازی خود راضی نیست و خواستار بهتر شدن بازی اش است. بنابراین اگر دچار کامل گرایی هستید آن را کنار بگذارید و پس از رسیدن به حد متوسط (کمی بهتر از حد قابل قبول) اثر خود را ارائه دهید و در به روزرسانی های بعدی آن را بهتر و بهتر نمایید.

وی با بیان اینکه نتایج سوء اهمال کاری سبب کاهش عزت نفس، از دست رفتن فرصتها و بدقولی و بی نظم شدن می گردد در خصوص روش های غلبه بر تنبلی گفت: دقیقآ تصمیم بگیرید که چه میخواهید روشن بودن در این مورد یک شرط اساسی است .پیش از شروع کار هدف ها و تصمیم هایتان را بنویسید، برنامه هایتان را روی کاغذ بیاورید پیامد کارها را در نظر داشته باشید و قبل از شروع لیستی از کارهایتان تهیه کنید سپس آنها را از نظر ارزش و ضرورت اولویت بندی کنید تا مطمئن شوید که همیشه در حال انجام مهمترین کارهایتان هستید. نتایجی را که باید قطعا از کارهایتان بدست آورید تا بتوانید بگویید که به خوبی از عهده کار برآمده اید را مشخص کنید و در تمام مدت قاطعانه به دنبال به دست آوردن آنها باشید. پیش از شروع ، مقدمات کار را کاملا فراهم کنید آمادگی تمام و کمال قبل از شروع کار مانع عملکرد ضعیف می شود استعدادهای منحصر به فرد خود را تقویت کنید و دقیقا مشخص کنید که چه کاری هست که در حال حاضر خیلی خوب انجام می دهید یا درآینده می توانید خیلی خوب انجام دهید سپس تمام توان خود را در انجام آن به کار گیرید.

این کارشناس در پایان جلسه بیان داشت: اراده کنید و هر روز این اصول را تمرین نموده تا جزیی از عادت های شما شوند و با ایجاد این عادت های مدیریت فردی و تبدیل آنها به بخشی از ویژگی های شخصی خود،  آینده تان را تضمین کنید.



  • گروه خبری : اخبار,بک آپ خبر
  • کد خبری : 19460
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید