به گزارش روابط عمومی:
بیشتر بدانیم: اهمال کاری در امور و اثرات آن
بیشتر بدانیم: اهمال کاری در امور و اثرات آن
ازآنجایی که تغییر کردن، کار بسیار سختی است اکثر ما انسان ها خواهان این هستیم که به رفتارهای قبلی خود ادامه دهیم اما نتایج متفاوتی بگیریم ولی باید این را بدانیم که تا هنگامی که عادت های جدیدی در خودمان ایجادنکرده ایم و عادت های مخربی مانند اهمال کاری را از زندگیمان بیرون نکرده ایم نباید منتظر نتایج متفاوتی باشیم.
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، عاطفه صالحی کارشناس واحد بهداشت روان این مرکز با بیان این مطلب گفت: اهمال کاری یعنی به تأخیر انداختن کارهایا به عبارت دیگر کاری که ما باید در زمان مشخصی انجام بدهیم را پشت گوش بیاندازیم و به زمان دیگری موکول کنیم.
او افزود: همه ما توانمندی های بسیار زیادی داریم که از آن ها به خاطر تنبلی یا دلایل دیگر استفاده نمی کنیم بنابراین همه ما به نوعی اهمال کار محسوب می شویم. اهمال کاری در برخی از افراد شدید است و باعث اعتراض دیگران و سلب اعتماد آن ها می شود و برخی ندیگر اینگونه نیست.
صالحی در خصوص انواع اهمال کاری بیان داشت: تنبلی، نداشتن برنامه و برنامه ریزی، فراموشی، کمال گرایی و قبول کردن مسئولیت های بزرگتر از ظرفیت هایمان از جمله موارد اهمال کاری محسوب می شوند.
این کارشناس در ادامه در خصوص نتایج سوء ناشی از اهمال کاری اظهار داشت: از جمله موارد سوء ناشی از اهمال کاری شنامل کاهش عزت نفس، بدقولی و بی نظم شدن و از دست دادن فرصت ها می باشد.
او گفت: با انجام یکسری روش ها می توان بر تنبلی و اهمال کاری غلبه نمود از جمله اینکه ســفره را بچــینید به دین معنی که دقیقآ تصمیم بگیرید که چه میخواهید. روشن بودن در این مورد یک شرط اساسی است. پیش از شروع کار، هدف ها و تصمیم هایتان را بنویسید. برای هرروز از قبل برنامه ریزی کنید برنامه هایتان را روی کاغذ بیاورید. به ازاء هر دقیقه ای که صرف برنامه ریزی میکنید به هنگام اجرای آن 5 یا 6 دقیقه در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد. پیامد کاها را در نظر داشته باشید و مهم ترین و ضروری ترین کارهای شما آنهایی هستند که می توانند بیشترین تاثیر را چه مثبت وچه منفی روی کار و زندگی شما بگذارد. بجای تمرکز روی سایر کارها، تمام توجه خود را معطوف به این نوع کارها کنید.
صالحی در زمینه سایر روش های غلبه بر تنبلی و اهمال کاری افزود: روش الف ب پ ت ث را مدام بکار بگیرید و قبل از شروع لیستی از کارهایتان تهیه کنید و سپس آنها را از نظر ارزش و ضرورت اولویت بندی کنید تا مطمئن شوید که همیشه در حال انجام مهمترین کارهایتان هستید. روی اهداف اصلی تمرکز کنید، نتایجی را که باید قطعا از کارهایتان بدست آورید تا بتوانید بگویید که به خوبی از عهده کار برآمده اید مشخص کنید و در تمام مدت قاطعانه به دنبال به دست آوردن آنها باشید .پیش از شروع، مقدمات کار را کاملا فراهم کنید و همیشه یک شاگرد باقی بمانید هر چه در ارتباط با کارهای ضروری و مهم تان دانش و مهارت بیشتری به دست آورید، می توانید سریع تر آنها را شروع کنید و زودتر آنها را به اتمام برسانید.
نظر دهید