متن استاتیک شماره 63 موجود نیست
  • 1399/11/18
  • - تعداد بازدید: 295
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مرکز بهداشت شهدای والفجر

افزایش آگاهی نسبت به نحوه مدیریت زمان شانس رسیدن به هدف مان را بسیار بیشتر می کند؟!

آیا می دانید؟ افزایش آگاهی نسبت به نحوه مدیریت زمان شانس رسیدن به هدف مان را بسیار بیشتر می کند؟!


عظیمه صادقی کارشناس واحد بهداشت روان والفجر گفت: هدف گزاری و مدیریت زمان اولین ویژگی که باید در انتخاب هدف رعایت کنید واضح و مشخص بودن هدف است. اهداف باید خوب و واضح تعریف شوند و کلی و مبهم نباشند.شانس رسیدن به یک هدف مشخص بسیار بیشتر از یک هدف کلی است. برای هر هدفی که تعیین می کنید یک معیار در نظر بگیرید تا بتوان اندازه گرفت که چقدر به هدفتان نزدیک شدید و پیشرفت هایتان چقدر بوده،اندازه گیری اهداف همچنین به شما این امکان را میدهد که ببینید این هدف چیزی بوده که دقیقا می خواستید یا نه و برای اینکه بفهمید هدفتان قابل اندازه گیری است یا نه از خودتان بپرسید؟چه اندازه ؟چطور می فهمم که رسیدم ؟

 او افزود: هدفی که انتخاب می کنید باید واقع گرایانه و در دسترس هم باشد نه محال و دور از دسترس، باید در هدفی که تعیین می کنید واقع بین باشید و زمان، پول و مهارت خود را به طور دقیق در نظر بگیرید.

صادقی ادامه داد: هر هدف به تاریخ مشخصی نیاز دارد تا مهارت مشخصی برای تمرکز روی آن و انگیزه ای برای حرکت رو به جلو داشته باشید، اهدافی که زمان مشخصی برای رسیدن و انجام دادن آن نداریم، احتمال انجام شدنش کم و در بسیاری از مواقع محال است. اگر هم انجام شوند زمانی بیشتر از حالت معمول برای انجام آن صرف می کنید. به همین دلیل باید برای رسیدن به اهدافتان زمان شروع و پایان مشخصی را در نظر بگیرید و به موقع اقدام کنید. اگر این کار را نکنید انجام هر کاری را به روز و زمان دیگری موکول خواهید کرد.

او در ادمه گفت: هدف از مدیریت کردن زمان و برنامه ریزی در زندگی این است که شما بتوانید در مدت زمان مشخصی به کارهای بیشتری رسیدگی کنید. برنامه ریزی کردن، یعنی کارها را بر اساس اولویت اهمیت لیست کنیم و محدوده زمانی برای هر یک مشخص کنیم و به این برنامه ریزی و مدیریت زمان شدیدا پایبند باشیم.

این کارشناس بیان نمود: برای موفق شدن داشتن یک برنامه روزانه منظم و کاربردی لازم و ضروری است. ما برای تقسیم زمانی که داریم باید بدانیم کارهایمان چه چیزهایی هستند و هر کدام چه درجه اهمیتی دارند. سعی کنید کارهایتان را به قسمتهای کوچکتر تقسیم کنید، این مورد در نوشتن برنامه روزانه کاربرد بالایی دارد کارها را به قسمتهای قابل اندازه گیری و کوچک تقسیم کنید،تا هم ذهن منظم تری داشته باشید هم نتیجه بهتری از کارها بگیرید.

او درخاتمه یادآوری کرد: سعی کنید از زندگی و کار خود لذت ببرید، زیرا احساس و فکر شما مستقیما در عملکردتان تاثیر می گذارد .به یاد داشته باشید اگر کاری را به خوبی وکامل انجام دهید، احساس رضایت و موفقیت ناشی از آن کمک بزرگی برای شما خواهد بود اما انجام دادن کارها به صورت نیمه تمام، نیروی شما را به هدر می دهد، پیشرفت در برنامه و زندگی، امری تدریجی است و انچه موجب آرامش می شود، این است که بدانید هر روزی که می گذرد به نوعی پیشرفت کرده اید.

 

"عظیمه صادقی" کارشناس واحد بهداشت سلامت روان - شهدای والفجر

  • گروه خبری : اخبار,بک آپ خبر,اخبار واحدها
  • کد خبری : 36587
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید