متن استاتیک شماره 63 موجود نیست
  • 1398/07/30
  • - تعداد بازدید: 91
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش روابط عمومی

کارگاه آموزشی مبانی رفتار سازمانی با هدف آشنایی کارشناسان تغذیه ی جدید الورود با این مبانی در مهرماه 1398 در مرکز بهداشت شهدای والفجر برگزار شد.

کارگاه آموزشی مبانی رفتار سازمانی با هدف آشنایی کارشناسان تغذیه ی جدید الورود با این مبانی در مهرماه 1398 در مرکز بهداشت شهدای والفجر برگزار شد.

در پی جذب مشاوران تغذیه جهت فعالیت در مراکز تحول سلامت مرکز بهداشت شهدای والفجر واحد بهبود تغذیه جامعه این مرکز  اقدام به برگزاری کارگاه آشنایی با مبانی  رفتار سازمانی جهت کارشناسان تغذیه جدیدالورود نمود.

در این کارگاه خانم دکتر رضا زاده به تفصیل در خصوص مبانی رفتار سازمانی بیاناتی ارائه فرمودند.ایشان بیان داشتند که:

منظور از رفتار سازمانی مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات، اقدامات، کارها و نگرش های افرادی که سازمان را تشکیل می دهند، می باشد

در اکثر مواقع در زمینه عملکرد فرد در سازمان مدیران به کیفیت و کمیت تولید کارکنان توجه دارند، حال آن که غیبت و جابجایی کارکنان بر بازده و تولید آنان اثر معکوس دارد. جابجایی کارکنان موجب افزایش هزینه ها می شود و سازمان همواره با افرادی کم تجربه کار می کند. مدیران  بایستی در برابر کارکنان احساس مسئولیت انسانی می کنند.

 می توان بین رضایت شغلی فرد و تولید یا بهره وری یک رابطه مستقیم مشاهده کرد.

رضایت شغلی فرد با میزان غیبت و جابجایی او رابطه معکوس دارد.

برای بهبود کیفیت و افزایش تولید یا بهره وری باید برنامه هایی را مثل کنترل کیفیت جامع و بازسازی اجرا کرد تا به موجب آنان افراد و کارکنان تشویق شوند که در امور مشارکت فعال نمایند.

 کار تیمی می تواند تولیدات و خدمات سازمان را بهتر کرده ، کار ها را سرعت داده و هزینه ها را کاهش دهد.

مدارک و شواهد گویای این است که اگر نوع کار به مهارت ها، تجربه و دیدگاه های گوناگون نیاز داشته باشد ، تیم به مراتب بهتر از فرد عمل می کند. سازمان ها می توانند با تشکیل تیم هایی از افراد زبده و متخصص در زمینه رقابت به صورتی مؤثر و با کارآیی عمل کنند و از تمام توانایی ها و استعدادهای افراد نخبه نهایت استفاده را ببرند ، تیم انعطاف پذیری بیشتری دارد و در مقایسه با دوایر سنتی یا گروه های دیگر در برابر پدیده تغییر واکنشی مناسب تر نشان می دهد.

تیم به صورت آزاد یا وسیله مؤثر در دست مدیریت قرار می گیرد و او می تواند در سازمان دموکراسی را مطرح نماید و بدین وسیله موجب افزایش مشارکت فعال کارکنان در امور گردد. ارتباطات ضعیف منبع تضاد و تعارض است. ارتباطات 70 % زمان بیداری را شامل می شود.

در پایان ایشان به موانع ایجاد ارتباطات موثر اشاره نموده و جلسه با پرسش و پاسخ با کارشناسان تغذیه به اتمام رسید.

 آشنایی پرسنل با مبانی رفتار سازمانی سبب عملکرد بهینه سازمان و در نتیجه خدمت رسانی بهتر به مردم جامعه خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 11208
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید