کاربران با مراجعه به کارشناس IT واحد خود تقاضای اشتراک اداری خود را مطرح می‌نماید. در صورت تأیید توسط کارشناس IT و مدیریت واحد مربوطه، فرم اشتراک اینترنت اداری توسط کارشناس IT تکمیل می‌گردد. این فرم در قسمت پیش نویس اتوماسیون اداری می‌باشد و کارشناس IT و مدیر واحد اجازه دسترسی به آن را دارند. فرم شامل اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، کد ملی و محل خدمت است و میزان ساعت استفاده اداری در آن قید شده‌است.
سپس فرم توسط کارشناس IT جهت امضا به مدیریت واحد مربوطه ارسال می‌گردد و مدیریت آن واحد فرم را به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات ارسال می‌نماید.
پس از بررسی وجود اشتراک قبلی توسط کارشناس مرکز اینترنت، درصورت موجود نبودن، اشتراک صادر شده و اطلاعات آن از طریق سیستم پیامکی برای کاربر ارسال می‌شود.
لازم به ذکر است که افرادی مجاز به استفاده از اشتراک اداری هستند که کارشناس IT تشخیص دهد که نوع کار کاربر نیاز به اینترنت دارد (جهت امور اداری). تعداد ساعات اختصاص یافته به کاربر توسط کارشناس بر اساس حجم کار کاربر تعیین می‌گردد. این میزان می‌تواند بین ۱ تا ۱۰ ساعت تعریف شود. البته در موارد خاص و ضروری بدون محدودیت ساعت تعیین می‌گردد. حجم قابل استفاده توسط هر کاربر ۳ گیگابایت در ماه می‌باشد که مجددا با توجه به نیاز و ضرورت واحد، این حجم تا ۱۰ گیگابایت قابل افزایش است. برای موارد خاص نیاز به تأیید مدیریت آمار و فناوری اطلاعات می‌باشد.